Ninja Gaiden Master Collection Ревю. Хардкор Класика!

Ninja Gaiden: Master Collection беше добър шанс да си наваксам с някои от недовършените части на поредицата от преди и най-вече да си припомня хардкор геймплея!

В днешно време когато си говориш за хардкор не-съревнователни игри Souls заглавията се считат за нещо като “златен стандард”.

Години преди това обаче Ninja Gaiden заглавията държаха сериозна титла като едни от най-хардкор игрите, макар и да нямаха същата масова популярност и разпознаваемост като Dark Souls. Старта на поредицата Ninja Gaiden е през 1988г. за аркадни машини и NES и въпреки, че там трудността е наистина бруталня, тази трудност е далеч по-различна от предизвикателството в съвременните игри.

Първата от новите части на поредицата излиза през 2004г. за XBox и въпреки, че в последствие излиза и за PlayStation, стила на релийзи приоритизира XBox чак до излизането на NG3 за PS3 и XB360 през 2012г.  Може би изглежда, че правя цялото това проследяване, за да се оплача като фен на PS, но всъщност откровенно смятам, че именно това е причината NG поредицата да е по-скоро ъндърграунд култово заглавие. Всъщност според мен NG абсолютно заслужава да е редом до заглавия като Devil May Cry, Batonetta, Nier и тн. Геймлеят е изключително динамичен, “потокът” на битките е доста забавен след като свикнете, а трудността и предизвикателствата са на много сериозно ниво ако специално ги търсите в играта.

В Ninja Gaiden: Master Collection имате всичките 3 централни Ninja Gaiden заглавия в тяхната Sigma версия. Няма да изброявам всичките прилики и разлики между оригиналните версии, Black и Sigma само ще кажа, че това, което получавате в колекцията са по-ъпгрейднати и пълни версии на първите 2 игри. Въпреки това имайте предвид, че колекцията НЕ Е Римейк! Следователно в графично отношение, която и да е от игрите може да ви се стори малко изостанала…но това не е важно на фона на светкавичния геймплей!

Игра с Dual Katana

Сред общността на хардкор феновете на поредицата сякаш постоянно има дебати кои версии на игрите са по-добри a.k.a NG Black vs Sigma, но аз лично оставам на страната на Sigma, като разбира се е ок някой да не е съгласен. Така или иначе изключително високия ритъм на геймплей е запазен. Всичките битки независимо дали са с босове или обикновени противници са изключително бързи, динамични и не оставят много време за грешки или грешни реакции. Обикновените нинджа противници правят комбота с по няколко хита и обикновено идват по 4-5 на веднъж. Ако не владеете добре контрола над Hayabusa с всичките му комбота по земя и въздух, чардж атаки, екзекуции и тн. ще ви е трудно да минете напред. Препоръчвам ви първоначално независимо коя от трите игри в колекцията сте пуснали, просто да пробвате базовите си движения комбота и транзишъни, играта просто не може да се играе като стандартен екшън адвенчър. Друга бих казал доста сериозна причина Ninja Gaiden да е трудна игра е комбинация между начина, по който работи камерата в поредицата + липсата на някаква локинг система върху противниците. Особено в първите 2 части има много малки пространства, в които трябва да се водят битки, но камерата е базово фиксирана в определени позиции подобно на олд скуул екшън адвенчър игрите като DMC1, RE2 или Onimusha. За това до голяма степен зависи от играча да си позиционира камерата винаги зад Hayabusa или просто да намира дефалт камера позиция, която е удобно за бой и не обърква супер много контролите.

Не искам да навлизам супер навътре в системите на всяка една от 3те игри, тъй като ще трябва да пиша до утре, но едно от определено най-важните неща, на които трябва да обръщате внимание е техниките и оръжията, които намирате в прогреса на играта. Izuna Otoshi емблематичното хвърляне не е винаги отворено, както и парирането с блок + удар и когато вземете нова техника или нинджуцу е добре наистина да ги тествате известно време преди да напредвате в играта. 

Ниво в NG подобно на последното ниво от Shinobi 3

Накрая искам да споделя едно централно нещо, което не харесвам в поредицата, както и нещо, което винаги ми е било трудно да разбера. Първо, левел дизайна във ВСИЧКИ части на NG според мен е супер скучен. Има прекалено много нива в складове, лаборатории, модерни военни бази и тн. което някак изобщо не се връзва с нинджа игра и този проблем го има във всички части.

Hayabusa срещу камион!

Неразбираемото нещо за мен е във фендъма на поредицата и сериозния хейт, който NG3 получи още по време на лаунч. Въпреки, че в нея има повече военни бази, зелени барети и динозаври от колкото бих искал в една нинджа игра, геймплея, босовете и динамиката на игра са доста фън. Преди време имаше слухове, че Team Ninja се гласят да направят продължение на поредицата и вероятно NG Master Collection е част от този процес…не знам, но определено тази поредица заслужава доста повече внимание от широката гейминг общественост на фона на all time high славата на всякакви други hardcore игри в момента.

Ninja Gaiden: Master Collection я има за PS4/5, X1, PC и NS. цената и е 80лв. за фактически 3 игри. Така че ако имате възможност ви препоръчвам да пробвате! 

Author: GamingAnime - Slavi

Здравейте, това е блог, в който ще публикувам новини за неща, които са свързани с модерна японска култура. Тук най-често ще намирате кратки новини и линкове към видеа. За по-сериозните неща може да гледате SM линковете в описанието :) Благодаря, Слави

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s